Lívanečky z kokosové mouky

V minulém článku jsem Vám představila novou kuchařku - Snídaně trochu jinak, která je sestavena v souladu s principy stravování podle diety GAPS nebo Paleo. A abyste si vyzkoušeli, jak taková snídaně podle této diety chutná, vybrala jsem z kuchařky recept na výborné lívanečky z kokosové mouky. Kokosová mouka se vyrábí z čerstvých kokosových ořechů. Obsahuje spoustu vlákniny, málo jednoduchých cukrů a má vysoký obsah bílkovin (až 20 %).

Budeme potřebovat (na 10-12 lívanečků):

  • 6 vajec
  • 1 hrnek kokosového nebo mandlového mléka
  • 4-6 lžic kokosové mouky 
  • špetka soli
  • kokosový olej na smažení

Postup: Vyšlehejte vejce a postupně přidejte ostatní suroviny. Jako poslední vsypte kokosovou mouku. Těsto stále míchejte, aby se vám nedělaly žmolky. Nemělo by být ani řídké, ani moc husté. Než budete smažit lívance, nechte těsto 10 minut stát. U kokosové mouky je potřeba, aby nasákla všechnu vlhkost. Pokud budete smažit hned, lívance se budou trhat a nepůjdou otáčet. Po 10 minutách těsto opět promíchejte a míchejte taky před každým smažením. Kokosová mouka má tendenci se usazovat na dně. Smažte 1-2 minuty z každé strany, aby šly lívance otočit. Na druhé straně už stačí jen chvilička. Podávejte s bílým jogurtem, oblíbenou marmeládou nebo ovocem.

Dobrou chuť :-)


18 komentářů:

  1. Tak to vypadá skvěle a ani ne tak náročně na přípravu, určitě bych to ráda zkusila, jen co si seženu kokosovou mouku:)
    difdirections.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, je to zase něco jiného, než normální lívance :-)

      Vymazat
  2. 6 vajec sakra :D já si dělám vyloženě veganské lívance bez vajec. Občas tam to jedno dám. Ale ta kokosová mouka mě láká, ještě jsem o ní nikdy neslyšela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, v původním receptu je 6 vajec, takže jsem dělala ze šesti :D ta mouka toho totiž hodně "spolkne" :-)

      Vymazat
  3. Ty musím někdy udělat, můj muž miluje kokos, tak věřím, že by se po nich utloukl :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak vyzkoušejte. Já myslím, že budou určitě chutnat :-)

      Vymazat
  4. Kokosovou mouku jsem ještě nezkoušela, kde je k zakoupení?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve zdravé výživě. Já mám doma kokosovou mouku od ADVENI a ještě ji vyrábí i firma Wolfberry. Anebo pak objednat přes internet :-)

      Vymazat
  5. Kokosová mouka? To zní dobře, kolik přibližně stojí v obchodě a kde je k sehnání? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, dá se koupit ve zdravé výživě nebo na internetu asi od 80,- Kč :-)

      Vymazat
  6. Kokosovu muku vsade hladam a nikde ju nemozem najst. Inak, lievance sa ti krasne podarili. Mnam.
    www.christiesfood.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus třeba tady :-) http://www.diawellness.eu/fit-paleo-kokosova-muka-450-g Jinak děkuji za pochvalu :-)

      Vymazat
  7. Tak to vypadá moc dobře :) Kokosovou mouku vůbec neznám

    OdpovědětVymazat
  8. Mňááám, jedny lívanečky prosím :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  9. a dala by se kokosova mouka umixovat z kokosove moucky-(strouhany Kokos) doma v kvalitnim mixeru?? diky ilca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kokosová mouka se nejdříve musí vysušit, pak vylisovat a poté se rozemele na jemno. Strouhaný kokos je úplně něco jiného. Vsákl by Vám obrovské množství tekutiny a lívanečky by se Vám s největší pravděpodobností trhaly. Každopádně to můžete zkusit, ale za výsledek neručím.

      Vymazat

 

Koupit kuchařku