Celerovo-petrželový krém s modrým sýrem

Už tady na blogu nebyla dlouho žádná polévka a přitom bych je mohla jíst každý den. Moje oblíbené jsou takové ty extra husté a krémové polévky se spoustou rozmixované zeleniny. A protože zbožňuji chuť celeru a vůbec veškeré kořenové zeleniny, rozhodla jsem se pro jednoduchý celerovo-petrželový krém, který jsem doplnila a modrý sýr. Ten se v polévce krásně rozpustí a udělá ji ještě krémovější. Bez mouky a zbytečného zahušťování.

Budeme potřebovat: 

  • 1/2 bulvy celeru
  • 1/2 kořene petržele
  • 2 větší brambory
  • 20 g Sedlčanského krémového Modřenínu
  • 1 stroužek česneku
  • 1 lžička přepuštěného másla
  • sůl, pepř
  • 1/2 kostky zeleninového bujonu Würzl
  • petrželka

Postup: Zeleninu očistíme a nakrájíme na menší kousky. Lžíci přepuštěného másla necháme v hrnci rozpustit, přidáme nakrájenou zeleninu a necháme chvilku restovat. Vše zalijeme vodou, přidáme bujon a necháme vařit, dokud nebude zelenina měkká. Ponorným mixérem pak všechno rozmixujeme na hladký krém. Přidáme prolisovaný česnek, sůl a pepř. Polévku v misce posypeme rozdrobeným modrým sýrem, petrželkou a můžeme podávat. 

Dobrou chuť :-)

18 komentářů:

  1. Tobě to vypadá krásně, ale kdybych to udělala já, určitě by to byla patlanice :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, s tím celerem jsem se chtěla skamarádit už v podobě celerového pyré, jako příloha, i celerovou polévku jsem měla v plánu, ale ještě na nic nepřišla řada :/ Ale Tvůj recept mě k tomu zase popohnal! :)
    A děkuji za milý komentář :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já celer zbožňuju .. třeba takové celerové hranolky mi chutnají mnohem víc, než klasické bramborové. A po celerových chipsech bych se mohla utlouct. Tak určitě vyzkoušej :-)

      Vymazat
  3. Vypadá to naprosto úžasně!! Také miluji polévky a tyto krémové a husté mám snad nejraději. :) Takže moc děkuji za recept! Určitě to někdy vyzkouším :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Taky mám ráda husté polévky a hodně zeleniny. Zasytí tě a jsou zároveň zdravé :-)

      Vymazat
  4. vyzerá to úplne chutne, a ten syr na tom! ňom ňom :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jooo, ten sýr je na tom nej .. krásně se rozpustí a polévka je pak taková krémová :-)

      Vymazat
  5. Mňam, to vyzerá ako jedlo z päťhviezdičkovej reštaurácie, krása!! :-)
    The city of fashion

    OdpovědětVymazat
  6. Vyzkoušela jsem a je výborná :) Ale musím říct, že osobně mi více chutná bez sýra (jak jsem zjistila, když jsem se nemohla odtrhnout a vracela se ještě se lžící do hrnce ;) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda. Já jsem ji pak zkoušela připravit ještě s česnekovými krutóny a byla taky výborná. Zeleninové krémy jsou prostě nej :-)

      Vymazat
  7. Tez zeleninove kremy zboznuji �� Vcera jsem si posmakla na petrzelove. v receptu je uvedeno 1/2 petrzele. Je to mysleno jako pul korene? Diky za odpoved, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to myšleno jako 1/2 kořene. Dopíšu to do postupu, aby nevznikaly nějaké zmatky :-)

      Vymazat
  8. Absolutně TOP, jedna z nejlepších krémových polívek co jsem kdy jedla!!! Celer miluju, ale nikdy by mě to nenapadlo, ani nevim proč. Skvělej recept, díky ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že ti polévka chutnala :-) Děkuji za komentář!

      Vymazat
  9. Tuto polévku zde objevila ségra. Každopádně, co jsem ji ochutnala, skláním poklonu nejen před ní, ale take před autorkou. Je to nejlepší polévka, co jsem kdy jedla!! A to, že polévky zbožňuji. Děkuji za skvělý recept - kombinace použitých ingrediencí by mě nikdy nenapadla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu. Jsem ráda, že vám polévka chutnala!

      Vymazat

 

Koupit kuchařku