Tvarohový dort s kakaovou drobenkou

Ráda při vaření a pečení používám poctivé a domácí suroviny. A protože jsem si nedávno přinesla domů poctivý a ručně balený tvaroh z litovelské sýrárny, musela jsem toho hned využít a něco dobrého upéct. V souboji receptů zvítězil klasický tvarohový dort s kakaovou drobenkou, který si teď můžete upéct i Vy. Postup je malinko složitější, ale výsledek stojí rozhodně za to.

Budeme potřebovat (na těsto):

  • 250 g špaldové mouky
  • 150 g přepuštěného másla
  • 4 lžíce kakaa
  • 1 vejce
  • 1 a 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 100 g třtinového cukru

náplň:

  • 500 g polotučného nebo tučného tvarohu
  • třtinový cukr nebo med (množství dle chuti)
  • 1 lžička nastrouhané citronové kůry
  • 3 žloutky
  • 2 lžíce vanilkového pudinku (používám bezlepkový od Amylon)

drobenka:

  • 120 g špaldové mouky
  • 50 g třtinového cukru
  • 50 g přepuštěného másla
  • 1 lžíce kakaa

Postup: V míse smícháme mouku, kakao a prášek do pečiva. K mouce přidáme vejce a teplé máslo, ve kterém jsme si předem nechali rozpustit třtinový cukr. Vypracujeme těsto, které necháme cca 20 minut uležet v lednici. Po vychladnutí odebereme 2/3 těsta a vyválíme ho na kulatou placku. Těsto přeneseme do vymazané dortové formy, propícháme vidličkou a pečeme v troubě vyhřáté na 190 stupňů cca 15-18 minut. Korpus necháme vychladnout a ze zbylého těsta vyválíme cca 5 cm široký pás, který rozložíme po celém obvodu dortové formy. Nakonec na korpus namažeme tvarohovou náplň a vršek dortu posypeme drobenkou, kterou jsme vyrobili smícháním špaldové mouky, cukru, másla a kakaa. Hotový koláč vložíme zpět do trouby a pečeme při 190 stupních dalších 45 minut.

Dobrou chuť :-)

20 komentářů:

  1. Takové klasické koláče mám moc ráda, určitě někdy vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je mám moc ráda .. hlavně, když je v nich tvaroh :-)

      Vymazat
  2. mňam, vyzerá super! ukladám k receptom :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, tohle by nám doma určitě moc chutnalo, musím se na to vrhnout a také nějaký koláč upéct :)

    OdpovědětVymazat
  4. zbožňuji tvé recepty, o víkendu jdu na něj! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Šůšo, tak si tak žvýkám mrkvičku a ty tady s takovým dortem:D Je nádherný a protože kombinace kakao+tvaroh je pro neodolatelná, těžko říct, jak to s tou mrkvičkou dopadne:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem musela po upečení dortu odolávat, abych si dala jen jeden kousek a nesnědla ho celý :-D Protože tvaroh a kakao je prostě moje NEJ! :-)

      Vymazat
  6. mnam♥ tohle by jsi měla dodávat do RegioJetu protože ten jejich tvarohový dort mi vůbec nechutnal -.- tenhle i jen vypadá o dost lépe a určitě bude i lépe chutnat

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už mi někdo psal, že vypadá jako ten dort z Regia :-D Já jsem ho měla jednou a taky mi nechutnal .. můj je stokrát lepší. Tak si ho zkus upéct a uvidíš :-)

      Vymazat
  7. Tak ten určitě vyzkouším,díky za typ :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo :-) Tak ať se povede a hlavně ať chutná :-)

      Vymazat
  8. Moc krásný!! :-) Ten určitě upeču, akorát s karobem, program na neděli je jasný :-) Přesně takový mají v kavárně Bio Zahrada v Praze, občas si tam na něj zajdu a to je pohádka :-). Díky za recept a hezký den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Ten karob už si budu muset taky konečně koupit. Jinak tvaroh bych mohla jíst pořád, takže dort byl prostě jasná volba :-) Doufám, že se povede a že Ti bude chutnat.

      Vymazat
  9. Ok Šůšo tak jsi mne ukecala. Asi dnes udělám tvůj tvaroháč ale chci tam dat ještě meruňky. Bude to ok? Andrea

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku