SEMIX - recenze

Milujete cereálie, müslli, ovesné kaše a bez snídaně nedokáže pořádně fungovat? Pak je tento článek jako dělaný právě pro Vás. Dnes si totiž budeme povídat o výrobcích společnosti SEMIX, která je dlouholetým výrobcem celozrnných cereálií.


Společnost SEMIX byla založena v roce 1995 a jako první v České republice začala s výrobou SKUTEČNĚ CELOZRNNÝCH CEREÁLIÍ. Nadšení a touha po zdravém jídle je neustále inspiruje k dalším nápadům na rozšíření sortimentu. Při výrobě je kladen důraz na zpracovávání zrnin tak, aby v nich byly v maximální míře zachovány všechny živiny a minerální látky.

V jejich nabídce toho najdete opravdu hodně a k vyzkoušení láká úplně všechno. Já jsem pro Vás ochutnala kaše, zapékané a sypané müslli, křupavé vločky a spoustu dalšího. Pojďme to vzít tedy hezky od začátku.

KAŠE

Pro ty, kteří nemají po ránu čas, nabízí SEMIX výborné instantní kaše do hrnečku, a to v deseti variantách. Z toho jsou tři vyrobeny z přirozeně bezlepkových surovin. Navíc mají vysoký obsah vlákniny a jejich základ tvoří zejména ječmen, jáhly, oves a pohanka. Tyto instantní kaše jsou úžasné v tom, že Vám k jejich přípravě stačí jen horká voda či mléko. Kaši nasypete do misky, zalijete, dobře promícháte a po 3-5 minutách si můžete vychutnávat skvělou snídani. Kaše se velmi dobře rozmíchávají, netvoří hrudky a v porovnáním s ostatními instantními kašemi, které jsem doposud vyzkoušela zůstanou krásně krémové. Každé balení obsahuje 4 porce (65 g) kaše, takže si je můžete vzít kdekoliv s sebou. A protože zbožňuji oříšky, mým favoritem se stala ovesná kaše ořechová, do které jsem se vyloženě zamilovala.


KŘUPAVÉ VLOČKY 

V nabídce dále naleznete také jedinečné křupavé vločky. Ty jsou vyráběny na unikátní lince, kterou si společnost vytvořila svépomocí. Lupínky si můžete vychutnat buď přislazované nebo si vybrat nepřislazené a bez přidaného tuku, které uspokojí i nejnáročnější příznivce zdravého stravování. Můžete je míchat s jogurtem, mlékem nebo si je vychutnat samostatně. Samozřejmostí jsou také křupavé vločky vhodné pro celiaky a diabetiky. Já jsem si záměrně vybrala vločky nepřislazované a vyzkoušela jsem jáhlové lupínky a pohankové lupínky. Tyto lupínky jsou skvělé na výrobu vlastních cereálií. Stačí přidat oříšky, sušené ovoce a semínka a vytvoříte si tak úžasný snídaňový mix. 

MÜSLI 

Největší kategorií výrobků v SEMIXu je jednoznačně müsli. Pokud si hlídáte štíhlou linii, doporučuji zvolit müsli bez cukru. Vločky nejsou nijak přislazované a nepřidává se do nich ani žádný tuk. Další kategorií je tzv. sypané müsli. Tyto cereálie jsou jen mírně oslazené a hravě zaženou Vaše ranní chutě na sladké. Obsahují většinou i sušené ovoce, semínka nebo med. Müsli do ruky - to jsou křupavé kousky plné vlákniny, vitamínů a minerálních látek z ovsa. Skvělá svačinka ke kávě, k televizi, ke sportu, do školy a práce a nebo jen tak, když máte chuť na něco dobrého a přitom zdravého. Pokud sportujete a máte vysoký energetický výdej, můžete si bez výčitek vychutnat zapékané müsli. To je totiž oslazené a s přidaným tukem a proto se doporučuje spíše aktivním sportovcům. Výrobky SEMIX seženete také v BIO kvalitě. Firemní filosofií totiž není jen vyrobit a dodat kvalitní výrobky, ale i ctít přírodu a hodnoty, které nám dává a šetrně s nimi pracovat. 


Společnost SEMIX ale nevyrábí jen celozrnné cereálie. V nabídce najdete také například připravené chlebové směsi na výrobu vlastního chleba, mák nebo sypkou směs těsta na přípravu buchet či palačinek. 

SEMIX A PALMOVÝ TUK

Ano, některé výrobky obsahují i palmový tuk, který se stal v poslední době hodně diskutovaným tématem. Společnost SEMIX ovšem vlastní jako jedna z pouhých 9 českých potravinářských firem certifikát RSPO. To znamená, že palmový olej pochází z udržitelných zdrojů a splňuje přísná kritéria na ochranu životního prostředí. Tyto produkty tak nejenom že nezatěžují, ale také neohrožují místní faunu a flóru. A jak jsem se nedávno na stránkách SEMIXu dočetla, jejich laboratoře usilovně pracují na vývoji náhrady za palmový tuk. Tak snad se brzy dočkáme :-) 

HODNOCENÍ

Já osobně upřednostňuji spíše domácí výrobu müsli a ovesných kaší. SEMIX kaše jsem si ale oblíbila a staly se součástí mé každodenní snídaně. Využívám je většinou v práci, kde není moc prostoru pro dlouhou přípravu. Moc mi chutnají také křupavé lupínky a neochucené müsli. Raději si cereálie osladím podle sebe a nemusím se bát přidaného cukru. Také s nimi ráda experimentuji a přidávám k nim vlastní přísady. Naopak můj přítel zase miluje zapékané a křupavé müsli, takže to máme doma pěkně vyrovnané a neujídáme si navzájem snídani z misky :-) 


Pokud Vás má recenze zaujala a chtěli byste se dozvědět o cereáliích něco víc, doporučuji navštívit e-shop http://www.zdravyzivot.com, kde najdete všechny výrobky, které SEMIX nabízí a které si zde můžete také zakoupit.

Společnost SEMIX můžete sledovat také na https://www.facebook.com/semix.zdravyzivot a dozvědět se jako první o všech novinkách nebo se zúčastnit pravidelných soutěží.A co Vy a cereálie?

 Taky si kupujete hotové nebo si vyrábíte doma své vlastní?


14 komentářů:

  1. Moc děkuju za článek! :-D Na snídani miluju bílý jogurt s musli a právě hledám takové, které bude zdravé, nebude v něm moc cukru, ale přitom bude dobré, křupavé a bohaté na různé přísady (oříšky, ovoce...) :-D Jenže, když se v obchodě koupím třeba ořechové mysli, tak v něm najdu tak 3 oříšky, takže chci už dlouho vyzkoušet Mixit nebo Janovu pec, no a teď jsi mi asi přihodila dalího kandidáta :-D Moc se mi líbí ty müsli srdíčky, která si myslím, že by se do jogurtu hodila perfektně! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janovu pec jsem ještě nezkoušela, ale chystám se :-) Mixit je super v tom, že si tam fakt můžeš namíchat, co máš ráda, ale ty jejich kaše mi přijdou hrozně sladké :-/ SEMIX vyrábí samozřejmě i klasické zapékané müslli s cukrem, ale jak jsem psala v článku, chutnají mi nejvíc jejich křupavé lupínky, ve kterých není ani cukr ani žádný tuk, takže jsou ideální na snídani :-) Ta srdíčka jsou roztomilá :-)

      Vymazat
  2. Super recenze!! :-) Já bych byla asi nejvíce zvědavá na ty ovesné kaše (zvlášť, pokud nejsou nesmyslně doslazované a vycpané bůh ví čím), protože v müsli už mám jasného favorita a to Janovu pec, těžko ho překonat :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale semix doslazované jsou;)

      Vymazat
    2. Jak jsem psala v komentáři výše .. SEMIX kaše jsou taky doslazované, ale oproti kaším, které jsem měla možnost vyzkoušet (Mixit, Emco .. apod) nejsou vůbec přeslazené a jejich chuť je tak akorát :-) Janovu pec jsem ještě nezkoušela,ale všichni si to müsli chválí :-)

      Vymazat
    3. Já si je kupuju právě taky do práce, když zapomenu snídani, nechce se mi vymýšlet atd. Mám ji pořád v šuplíku, kdyby náhodou něco :-)

      Vymazat
  3. Parádní recenze, taky jsem jednu menší na jejich produkty psala :) Taky jsem spíše zastáncem domácích kaší, ale prostě Semix přece jen vytvořil něco jiného ! :) A navíc je to česká firma, která se opravdu snaží, a takové já prostě ráda podpořím!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Jak jsem psala v článku, já si je beru spíš do práce, kde nemám čas a chci mít snídani rychle hotovou :-) Ten výběr u nich je fakt obrovský, to se cení a hlavně pořád vymýšlejí něco nového :-)

      Vymazat
  4. Supr recenze :) !
    Já peču musli doma,peču ho i pro kamarády, brácha ho vozil do Německa a prodával svým učitelům,kteří ho po mě pořád chtěli :D. Kaše si dělám taky klasicky taky ale všechny dobroty od Semixu vypadají skvěle ,obzvlášť musli :)) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak to muselo být super musli, když ho všichni chtěli :-D No ty kaše jsou super rychlovka, když se mi po ránu nechce nic moc vymýšlet :-)

      Vymazat
  5. Dobrý den, díky za recenzi! Jejich kaše zatím neznám, ale ta srdíčka (čoko-kokos a ještě banánová s kakovými zrny) bereme na cesty a chutnají celé rodině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, jsem ráda, že se Vám recenze líbí. Kaše určitě vyzkoušejte, já jsem z nich opravdu nadšená :-) A srdíčka jsou taky výborná :-)

      Vymazat
  6. nyní mají kaše i bez cukru, jinak já budu asi jediná, koho janova pec nezaujala, naopak ty jejich musli mi přijdou přeslazené a převoněné, dávám přednost jednodušším věcem, mně chutnají i jen obyčejné vločky zalité vodou a dochucené pouze třeba arašídovým máslem. Semix kaše na zpestření špatné nejsou, jinak to dělám tak, že si koupím míchané sypké musli bez cukru nebo s minime cukru a přidám třeba ještě vločky, nemám moc ráda musli kde je až 40 či dokonce 50 % ovoce. U toho mixit mi zase vadí, že nedokážu odhadnout, jaké kombinace budou dobré a pokud si to srovnám tak, že si koupím sáček třeba studentské směsi s ořechny nebo jiné podobné a smíchám s vločkami a třeba i lupínky od semixu (které mi chutnají ale i jen s mlékem či jogurtem) tak mám musli parádní a podle chuti a tolik, kolik chci, ne celý obr tubus, když je nejím denně. Jinak semix je prima, najde si tam každý, co chce, sladké i nesladké. Miri

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, ty kaše bez cukru jsou super. Kupuji si je hlavně do práce, když nemám po ránu moc času :-) Jinak si taky dělám svoje vlastní směsi. Koupím ořechy, kokosové plátky, sušené ovoce a smícháme je právě s neochucenými lupínky od Semixu. Jinak mě třeba Janova pec chutná, ale každý máme jiné chuťově buňky :-)

      Vymazat

 

Čtenáři

mytaste.cz

myTaste.cz

Koupit kuchařku