Pečené brambory s chřestem, čočkou a sezamovým dresingem

Možná si říkáte, co jsem to zase vymyslela za kombinaci. Nejprve Vám musím objasnit, proč jsem si vybrala právě toto jídlo. Nedávno jsem ve svém oblíbeném obchůdku objevila tahini sezamovou pastu. Už kdysi jsem jí znala, ale používala jsem jí jen do cizrnového hummusu nebo do pomazánek. A tak jsem si řekla, že vymyslím něco jiného. V supermarketu jsem objevila krásný chřest a hned mi bylo jasné, s čím ho zkombinuji. Přidala jsem pečené brambůrky, čočku a vejce. No a výsledek? Vyzkoušejte a uvidíte. Toto jídlo Vás příjemně překvapí svou zajímavou a nevšední chutí.

Budeme potřebovat (na 2 porce):

  • 4 větší brambory
  • svazek chřestu
  • 1 hrnek čočky (v suchém stavu)
  • 2 vejce uvařená natvrdo
  • 2-3 lžíce sezamové pasty (koupíte ve zdravé výživě)
  • šťáva z půlky citronu
  • olivový olej
  • čerstvě mletý pepř
  • hrubozrnná mořská sůl

Postup: Brambory rozřízneme napůl a spolu s chřestem je vyskládáme na plech vyložený pečícím papírem. Vše pokapeme olivovým olejem, posypeme hrubozrnnou solí a pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 20 minut. Čočku uvaříme dle návodu a odložíme stranou. Mezitím si připravíme dresing. V misce smícháme sezamovou pastu, citronovou šťávu, lžičku olivového oleje, sůl a pepř. Uvařenou čočku rozdělíme na talíře, přidáme upečené brambory a chřest. Nakonec do talířů rozdrobíme uvařené vejce a vše zalijeme sezamovým dresingem. Podáváme teplé.

Dobrou chuť :-)

6 komentářů:

  1. Mňam.. Hned bych si dala, vypadá to skvěle :-)

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu, takovouto kombinaci ingrediencí bych asi nečekala! Ale ... vypadá to suprově! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já míchám cokoliv ,ale taková kombinace by mě opravdu nenapadla :) ! Vypadá to úžasně ,čočku mám moc ráda :) !

    runeatandtravel.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-) Kombinace je trošku zvláštní, ale chuťově je to bomba :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku