Domácí kokosová granola

Jak už jste si v mých receptech mohli všimnout, ráda snídám různé kaše a zdravé koláče. Taky miluji křupavé müslli ... jenže. Kupované müslli obsahuje spoustu cukru a v některých najdete dokonce i palmový olej. Proto jsem se rozhodla dát sbohem všem kupovaným polotovarům a připravit si poctivou domácí a krásně křupavou granolu. Je to vlastně takové müslli, akorát že zapečené. Proto Vám bude ráno v jogurtu nebo tvarohu krásně křupat. Můžete si do ní přidat jakékoliv oříšky, semínka nebo sušené ovoce. Já jsem zvolila mou nejoblíbenější variantu a tím je kokos :-) Granolu připravuji vždy ve větším množství do zásoby, které pak uchovávám v uzavíratelné sklenici.

Budeme potřebovat: 

  • 3 hrnky ovesných vloček
  • 1/2 hrnku slunečnicových semínek
  • 1/2 hrnku rozpuštěného kokosového oleje
  • 1/2 hrnku kokosového cukru
  • 1/2 hrnku strouhaného kokosu (můžete použít i plátky)
  • 1 lžička mleté skořice

Postup: Do velké mísy nasypeme ovesné vločky, slunečnicová semínka strouhaný kokos a skořici. Vše promícháme. K vločkám přidáme rozpuštěný kokosový olej a kokosový cukr. Vše znovu pořádně promícháme, aby se olej, cukr a vločky pěkně obalily. Směs vysypeme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 15 minut. Poté granolu promícháme a dopékáme dalších 10 minut do zhnědnutí. Granolu občas zkontrolujte, aby se Vám nepřipálila. 


Dobrou chuť :-)

27 komentářů:

  1. Domácí jsou nejlepší, s tím souhlasím. Kokosovou jsem ještě nezkoušela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já už jinou, než domácí nejím :-) A kokosovou určitě vyzkoušej, nádherně voní a chutná ještě lépe!

      Vymazat
  2. Máme doma spoustu kokosu ještě od Vánočního pečení, tak aspoň konečně vím co s ním :) Skvělý recept

    OdpovědětVymazat
  3. Miluji domácí granolu,už jsem ji také dělala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kokosová je nejlepší :3 ♥

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Šůšo, myslíš, že by se dal kokosový cukr nahradit medem? Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, mnam mnam, taky dělám. Podle receptu Bistro32.cz ta je moc dobra!!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Pája má taky super recepty. Na tu její se teda mrknu :-)

      Vymazat
  7. Vypadá to sakra dobře :). Granolu jsem ještě doma nezkoušela, ale jak to tak vidím, tak ji asi nutně potřebuji :D. Navíc kokos miluji, děkuju za recept :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-) Granola se stala každodenní součástí mé snídaně. Jakmile ji jednou ochutnáš, už nebudeš chtít nikdy jinou, věř mi :-)

      Vymazat
  8. Vše s kokosem zbožňuji a tahle granola vypadá skvěle :) !


    http://runeatandtravel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to moc dobře. Budu muset vyzkoušet ! Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem jí dnes udělala, s kokosem, brusinkami, a mandlemi, a je naprosto skvělá, už si neumím představit snídaně bez granoly a tvarohu :-) děkuji za tip s kokosem :-)🌞krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mňam, s brusinkami a mandlemi bude určitě dokonalá! Jsem moc ráda, že Vám chutná :-) Hezký den i Vám.

      Vymazat
  11. Míšo, chci jí vyzkoušet, nebude asi snad myslím vadit, když nahradím kokosový olej a kokosový cukr javorovým sirupem? :) a díky moc za tip :) Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to vadit nebude :-) Pak mi napiš, jak ti chutnala :-)

      Vymazat
  12. Vločky používáte hrubé? Díky za info, Lenka

    OdpovědětVymazat

 

Čtenáři

mytaste.cz

myTaste.cz

Koupit kuchařku