Špaldový koláč s hruškami a tvarohem

Nedávno jsem si pořídila novou koláčovou formu a samozřejmě jsem ji musela hned vyzkoušet. Miluji spojení tvarohu a ovoce a proto jsem zvolila právě tuto kombinaci. Hrušky můžete nahradit například i jablky, záleží pouze na Vaší chuti. Do těsta přidejte špetku skořice a uvidíte, že si tento křehký koláč zamilujete.

Budeme potřebovat (forma o průměru 28 cm):

  • 250 g špaldové mouky (používám celozrnnou jemně mletou)
  • 500 g odtučněného tvarohu
  • 2 lžíce přepuštěného másla 
  • 60 g třtinového cukru
  • 2 vejce
  • 4 lžíce mléka
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • špetka soli
  • lžička skořice
  • 3 hrušky

Postup: Ve velké míse smícháme mouku, máslo, 30 g cukru, vejce, mléko, prášek do pečiva, špetku soli a skořici. Vypracujeme těsto a necháme ho odležet cca 30 minut v lednici. Mezitím si očistíme hrušky a nakrájíme je na tenké plátky. Formu lehce vymažeme máslem a prsty do ní vtlačíme těsto. Vytvarujeme okraje a dno těsta propícháme na několika místech vidličkou. Na dno formy navrstvíme tvaroh smíchaný s třtinovým cukrem (30 g) a vše poklademe hruškami. Pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 35-40 minut.


Dobrou chuť :-)

18 komentářů:

  1. Páni, zrovna jsem přemýšlela, že bych upekla něco s hruškama :) tak už vím :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ten musím zkusit, vypadá naprosto mňamózně! :)
    - Šárka -

    OdpovědětVymazat
  3. Koláč vypadá moc hezky :) Já poslední týden jedu hrušky hlavně ve smoothies.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Smoothies si taky dělám, ale hruškové jsem zatím neměla, musím to napravit :-)

      Vymazat
    2. Musím potvrdit, že ve smoothie je hruška super!

      Vymazat
  4. Ten je boží, o víkendu ho prubnu! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ten vypadá nádherně :) ! Tvarohové koláče jsou prostě nejlepší :D !

    http://runeatandtravel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Vynikající! :) Použila jsem domácí tvaroh a o koláč už je rvačka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to mám radost :D A moc děkuji za pochvalu! :-)

      Vymazat
  7. Diky za inspiraci, i s malou obmenou za merunky a tresne je famozni ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, jsem ráda, že Vám koláč chutnal :-)

      Vymazat
  8. Tak je v troubě.Pak dám vědět jak chutnal, vypadal velmi lákavě 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak co, jak to dopadlo, chutnal Vám koláč? Doufám, že ano :-)

      Vymazat
  9. Koláč bohužel letěl do koše. Použila jsem polotučný tvaroh ve vaničce. Pekla jsem 35 min. Tvaroh se zdrcl a celkově nám koláč moc nechutnal. Nevím, čím to mohlo být, že se nepovedl :(

    OdpovědětVymazat

 

Čtenáři

mytaste.cz

myTaste.cz

Koupit kuchařku