Avokádovo-vajíčková pomazánka

Poslední dobou mě baví zkoušet různé variace zdravých pomazánek. Mou velkou závislostí je totiž žitný kváskový chleba, který si chodím kupovat do nedaleké zdravé výživy. Bohužel od té doby, co jsem přestala jíst mléčné výrobky mám velký problém vymyslet, co si na něj namažu. A tak pořád něco vyrábím, mixuji a nestačím se divit, z čeho všeho se dá taková dobrá pomazánka vyrobit. Ale o mých experimentech Vám povykládám někdy příště. Dnes mám pro vás totiž recept na velkou dobrotu. Avokádo je úžasné v tom, že se z něj dá připravit spousta skvělých pokrmů. A jedním z nich je i tahle rychlá a zdravá pomazánka.

Budeme potřebovat:

  • 1 zralé avokádo
  • 2 natvrdo uvařená vejce
  • 1 lžička dijonské hořčice 
  • 1/2 červené cibule
  • limetková nebo citronová šťáva
  • sůl, pepř
  • mleté chilli
  • čerstvý koriandr 

Postup: Avokádo rozpulte, vyndejte pecku a lžící vydlabejte dužinu. Dužinu dejte do misky, přidejte na kostičky nakrájená vejce (já jsem použila kráječ na vajíčka) a vidličkou vše rozmačkejte. Do misky přidejte lžičku dijonské hořčice, mleté chilli a citronovou nebo limetkovou šťávu. K pomazánce můžete přidat i nadrobno nasekanou červenou cibuli nebo ji použít pouze na ozdobu. Hotovou pomazánku dochuťte solí a pepřem. Nakonec vmíchejte nasekaný koriandr a podávejte.

Dobrou chuť :-) 

7 komentářů:

  1. Vypadá to skvěle, jupí vyzkouším o víkendu, děkuju za tip :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzkoušela jsem a super, díky za recept! Mázla jsem to na žitný chleba a uctila dnešní návštěvu. A i manžel chválil :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že Vám pomazánka chutnala. A děkuji za milý komentář :-)

      Vymazat
  3. Bomba pomazánka! Díky za recept, ukládám mezi oblíbené ;-) Provedla jsem 3 drobné obměny surovin a super: chilli nemůžu, tak jsem nahradila mletou uzenou paprikou, místo cibule jen pažitka a bazalka místo koriandru ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to budu muset někdy vyzkoušet. Klasickou vajíčkovou pomazánku mám ráda, ale nakombinovat ji s avokádem mě teda ještě nenapadlo. Je ale pravda, že ani tu vajíčkovou pomazánku moc často nedělám. Docela mi totiž dělá problém uvařit na ni vajíčka správně. Nedávno jsem ale koukala, že jedna kamarádka na to má docela dobrou vychytávku, konkrétně takový vajíčkovar. Něco takového bych potřebovala také.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku