Kate Walsh - Opravdové jídlo

Nakladatelství Omega vydává jednu kuchařku za druhou. Není to tak dávno, co jsem psala recenzi na knihu Moje pouliční kuchyně a už mám pro vás další článek. Tentokrát se mrkneme na novinku s názvem Opravdové jídlo od Kate Walsh, která vás naučí připravovat základní pokrmy pěkně od nuly.


Už dlouhou dobu přijímáme tvrzení, že domácí příprava jídla je těžká, náročná na čas a vlastně za to ani nestojí. Ve snaze toto tvrzení vyvrátit se Kate rozhodla napsat knihu, s pomocí které si osvojíte 30 základních kuchařských dovedností. Nejlepší způsob jak se ujistit, že budete skutečně vědět, z čeho se vaše jídlo skládá, je uvařit si ho sám. Nepotřebujete žádný výuční list, abyste dokázali uvařit výborný džem, připravit domácí hořčici, klobásky nebo si upéct vlastní chléb.


Kniha je rozdělena do šesti částí a v každé se naučíte pracovat s jinými surovinami. Recepty začínají jednoduchými pokrmy jako je např. ořechové máslo, granola nebo nakládaný česnek. V další části knihy pak najdete recepty na domácí džemy, nakládanou zeleninu a chutney.


U mléčných výrobků se můžete těšit na jednoduché postupy s přípravou vlastního másla nebo jogurtu. U receptů na chléb a krekry mě zaujal postup na nehnětený chléb, který je opravdu jednoduchý a troufnu si říct, že ho zvládne opravdu každý. Poslední část knihy je věnovaná fermentovaným pokrmům a tzv. víkendovým projektům. Ty vám poslouží hlavně jako inspirace k přípravě netradičních jídel např. na zahradní párty nebo při setkání s přáteli.


Jako obvykle mě v knize zaujaly hlavně fotografie. Ty vás krok za krokem provedou od začátku až do konce přípravou každého pokrmu. Líbí se mi, že k přípravě jídel nepotřebujete žádné speciální vybavení. Bude vám stačit jen pár hrnců a obyčejná vařečka. Kate pracuje v knize se základními surovinami, které seženete běžně v obchodě nebo na farmářském trhu. Nemusíte se proto bát, že byste museli nakoupit hromadu ingrediencí, která pak na nic nevyužijete.


A pokud se vám nějaké jídlo nepovede, nezoufejte. Nemůžete se naučit vařit, aniž byste někdy něco nezkazili. Čím častěji se do přípravy některého z receptů pustíte, tím lépe mu porozumíte. Já osobně jsem např. nikdy nepřipravovala domácí hořčici, jogurt nebo kysané zelí. Vždy se mi to zdálo složité a časově náročné. Když jsem si ale všechny recepty v knize pročetla, zjistila jsem, že na tom nic složitého není a už se moc těším, až si nějaké jídlo podle Kate připravím.


Věřte mi, že jakmile se nějaký recept naučíte, nejenže budete vědět, co jíte, ale zároveň na sebe budete pyšní, že jste to zvládli. A o tom přece celé vaření je :-)

Pokud vás kniha Opravdové jídlo zaujala, můžete si ji koupit ZDE nebo v e-shopu Knihy Dobrovský.



0 komentářů:

Okomentovat

 

Koupit kuchařku