Snídaňové mrkvové sušenky

Často ráno přemýšlím, co si dám k snídani. Většinou mám chuť na něco sladkého a vyhrává to ovesná kaše, kokosový jogurt s granolou nebo nějaké zdravé muffiny. Poslední dobou mi ale připadá, že jím po ránu pořád to samé a proto jsem se rozhodla to změnit. Pustila jsem se do experimentování a upekla jsem snídaňové sušenky. Obsahují ovesné vločky, které vás zasytí a kokosový sirup, který vám dodá potřebnou energii. Se sklenicí rostlinného mléka si je určitě zamilujete.

Budeme potřebovat (na 9 sušenek o průměru 7,5 cm):

  • 1 velká mrkev (cca 140 g)
  • 100 g jemně mleté špaldové mouky
  • 100 g jemných ovesných vloček
  • 4 lžíce kokosového oleje (v tuhém stavu)
  • 3 lžíce kokosového sirupu nebo medu
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 lžička mleté skořice
  • špetka soli

Postup: Mrkev omyjte, oloupejte a nastrouhejte ji na jemném struhadle. Kokosový olej dejte do malého kastrůlku a nechte ho rozpustit. K mrkvi přidejte všechny ostatní suroviny a nakonec vlijte rozpuštěný kokosový olej. Pomocí rukou vypracujte "šťavnaté" těsto. Teď následuje tvarování sušenek sušenek. Já jsem je tvořila pomocí kulaté formičky, do které jsem těsto vtlačila a vytvořila sušenky. Můžete ale použít i ruce a jednoduše vytvořit kulaté placičky. Sušenky naskládejte na plech a pečte je v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 13-15 minut.

Dobrou chuť :-)

15 komentářů:

  1. V poslední době z vašeho blogu zkouším, co se dá, tak došlo i na tyto sušenky. A i přes nahrazení kokosového sirupu, který jsem neměla, rýžovým a ne úplné dopečení (předtím jsem spálila granolu) jsem spokojená, chutnají příjemně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost, že se Vám mé recepty líbí a děkuji za zpětnou vazbu :-) Doufám, že budete zkoušet dál :-)

      Vymazat
  2. Jsou výborné, díky nim se těším na snídani :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den! Velmi zajímavé sušenky. Velmi chutné při pohledu na obrázky!

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzkoušeno - výborné!

    OdpovědětVymazat
  5. Jsou moc fajn, dala jsem med+cekankovy sirup a šťávu z půlky citrónu a paráda🙏

    OdpovědětVymazat
  6. Můj manžel s našimi dvěma syny mají rádi sladké snídaně, a proto nám nesmí doma ve spíži chybět větší zásoba s různými džemy a sirupy. Každé ráno totiž máme lívance nebo palačinky s pomerančovým sirupem, ale také tousty s malinovým, jahodovým, borůvkovým džemem. Manžel se s kluky snaží hodně věnovat sportu, a tak si mohou dovolit i někdy buchty se švestkovými povidly.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku