Krémová polévka z pečených rajčat a paprik

Mám pro vás další recept s pečenými paprikami. V poslední době jsem si je hodně oblíbila a ráda s nimi experimentuji. Skvěle se hodí do omáček, polévek nebo pomazánek. Dnes jsem připravila krémovou polévku z rajčat, pečených paprik a bazalky. Tuhle polévku si v letních dnech můžete dát klidně i studenou. Já ji mám ale raději teplou. Záleží jen na vaší chuti :-)

Budeme potřebovat (pro 2 osoby):

  • 4 červené papriky
  • 2 velká rajčata
  • 1 malá cibule
  • 4 stroužky česneku
  • 1/2 plechovky krájených rajčat
  • 3 lžíce olivového oleje
  • hrst čerstvé bazalky
  • 1 hrnek vody
  • sůl
  • čerstvě mletý pepř

Postup: Papriky a rajčata omyjeme. Papriky, rajčata a cibuli rozřízneme napůl a položíme je rozříznutou stranou na plech vyložený pečícím papírem. 4 stroužky česneku i se slupkou zabalíme do alobalu a položíme je na plech k zelenině. Takto připravenou zeleninu pokapeme olivovým olejem, posypeme solí, čerstvě mletým pepřem a pečeme v troubě vyhřáté na 190 stupňů cca 25-30 minut. Upečenou zeleninu vytáhneme z trouby, odebereme upečené papriky, vložíme je do mikrotenového sáčku a necháme je zapařit. Ještě za tepla z paprik odstraníme slupku, stopky, semínka a jednotlivé papriky podélně rozdělíme na široké pruhy. Česnek vytáhneme z alobalu a vyloupneme ho ze slupky.

Jakmile zelenina vychladne, vhodíme ji do mixéru. Přidáme půl plechovky krájených rajčat, hrst čerstvé bazalky, cca 1 hrnek vody a vše rozmixujeme na hladký krém. Rozmixovanou polévku vlijeme do hrnce, necháme ji lehce prohřát a podáváme.

Dobrou chuť :-)

2 komentářů:

  1. Recept mě opravdu zaujal a někdy ho zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, ty pečené papriky tomu dávají ten správný šmrnc :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku